Biancakanin

Alla inlägg under maj 2012

Av Sara Andersson - 12 maj 2012 23:14



Nu blev det ju så att jag blev trött på bloggplatsen och "råkade" byta blogg till http://beautifulskaniner.blogg.se 

Så jag hoppas att ni vill forsätta följa bloggen där istället! ;)


 

Av Sara Andersson - 7 maj 2012 15:09

Känns som jag bara skrivit om Bianca det senaste å glömt bort å skriva om Leon å Nora. Kan då säga att dom blivit riktigt bra kompisar! Skulle inte kännas bra att för mej att se Nora ensam, hon alltid haft så många kaniner omkring sej. Så det känns obeskrivligt skönt för mej (och säkert Nora också) att dom trivs så bra tillsamans. Leon verkar riktigt lycklig som fått en sån stor hage dessutom. Ser han ofta göra små glädjeskutt å gräva i hålor. ;)  


 

Ser fram emot senare i sommar när det händer lite mer i kaninväg. Typ som Allingsås utställningen å annat nice. =) Fast glömde nästan att jag ska få kaninungar om en månad! Längtar sönder. Ska försöka uppdatera så ofta jag bara kan när hon är dräktig å när hon fött. När hon fött kommer jag det absolut bli mycket bloggande, det kan jag utan tvekan lova så länge internet fungerar. ;)


Av Sara Andersson - 6 maj 2012 12:28

För några dagar sedan så hittade jag en av mina döda kaniner uppgrävda. Ganska äckligt och jobbigt, kaninen har legat under marken ett år nu och man såg knappt att det var en kanin. Såg bara ut som en svart rutten klump.. usch. Lite jobbigt å se faktiskt. Men bet ihop å begravt kroppen riktigt nu så jag hoppas att det inte händer igen!


Det där med gallret runt alltanen funkade verkligen inte. Hur jag än bar mej åt så kom hon alltid ut på något sätt. Tur att hon är så lättfångad. Vart ensam hemma under natten nu så Bianca har fått vara frigående på nedervåningen. =) Väldigt underhållande måste jag säga! Skulle mer än gärna fortsätta ha henne så för verkar som hon trivs innomhus, vill vara lös och runt omkring människor. Ibland funderar jag om att hon måste nog vara den tamaste dvärgharen som finns. Kan som hålla henne hur jag vill å hon bara njuter. Jaa, jag hoppas att hennes ungar får samma trevliga personlighet. ;) Btw, har glömt skriva att jag ska para henne redan nästa helg med en vit rö. herre! Ska åka å lämna henne hos Jennie Almgård under helgen. Hoppas verkligen att det tar sej nu och hon inte blir skendräktig, då har hon en matte som inte blir särskilt glad...


Av Sara Andersson - 2 maj 2012 15:26

Fortfarande sjukskriven från skolan så får se när jag kommer tillbaka dit då. Blir antagligen inte denna veckan också.

Första jag gjorde när jag vaknade var att gå ut till kaninerna, möttes av ännu mer värme än igår. :D Helt underbart! Fixade lite hastigt ihop en kompostgaller hage runt trappan till alltanen så Bianca kunde skutta lös medans jag låg å gotta mej i solen. Så drygt bara för kan inte lämna henne där, hon kryper antigen igenom gallret eller så hoppar hon (!) över kompostgallret. Så nästan lönlöst å ha gallret^^


Vet hon kan komma ut där från altanen men där ligger jag plus har täckt för det nu. ;) 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Halloj! Jag som skriver här heter Sara Andersson. Jag går första året på strömma naturbruksgymnasium, inriktning djurvård. :)
På vardagarna bor jag på skolan och på helgerna är jag hemma. Tyvärr får man inte ha djur med sej på skolan. Så kaninerna bor he

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards