Biancakanin

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Snart dags å bygga

Av Sara Andersson - 1 april 2012 19:29

Känner att det börjar bli dags å bygga ordentliga hagar åt kaninerna. Tycker inte Biancas ostabila kompostgaller hage håller något vidare i längden eftersom hon alltid lyckas på något konstigt sätt ta sej ut till Nora trots att det är nät över hagen. Båda kaninerna har flera små bit och riv sår på sej. Fortsätter lillskiten å rymma kommer hon säkert bli mos av Nora å det vill ju ingen. ;) Knäppa hare som bara smiter.. Jag hoppas att Leon inte kan smita genom sitt galler. Men han är lite mer i Noras storlek så tror han inte kan det, haha =)

 

Denna månaden kommer mina pengar gå till annat dock. Men nästa månad är mina planer att börja bygga om hagen. :) Det vikigaste är att bygga eget åt Bianca, men funderar på att bygga kanske tre hagar. Åtminstone en extra hage, ifall det skulle behövas nångång till framtida kaniner ni vet. :P Får la se hur det blir. ;)

 
 
Greta

Greta

1 april 2012 20:52

Gör tre hagar, går ju inte garantera till hundra Leon funkar med någon av dom andra heller :P annars kan du ju göra så det lätt går dela av säkert?

http://kaninbodan.bloggplatsen.se

 
Alicia

Alicia

2 april 2012 20:39

Vilken fin bild! :)

http://soltassens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Andersson - 12 maj 2012 23:14


    Nu blev det ju så att jag blev trött på bloggplatsen och "råkade" byta blogg till http://beautifulskaniner.blogg.se  Så jag hoppas att ni vill forsätta följa bloggen där istället! ;)     ...

Av Sara Andersson - 7 maj 2012 15:09


Känns som jag bara skrivit om Bianca det senaste å glömt bort å skriva om Leon å Nora. Kan då säga att dom blivit riktigt bra kompisar! Skulle inte kännas bra att för mej att se Nora ensam, hon alltid haft så många kaniner omkring sej. Så det känns o...

Av Sara Andersson - 6 maj 2012 12:28

För några dagar sedan så hittade jag en av mina döda kaniner uppgrävda. Ganska äckligt och jobbigt, kaninen har legat under marken ett år nu och man såg knappt att det var en kanin. Såg bara ut som en svart rutten klump.. usch. Lite jobbigt å se fakt...

Av Sara Andersson - 2 maj 2012 15:26


Fortfarande sjukskriven från skolan så får se när jag kommer tillbaka dit då. Blir antagligen inte denna veckan också. Första jag gjorde när jag vaknade var att gå ut till kaninerna, möttes av ännu mer värme än igår. :D Helt underbart! Fixade lite ...

Av Sara Andersson - 30 april 2012 17:30

Superfint väder här! 20 plus i skuggan å kaninerna bara ligger å latar sej dom. Mina planer med byggandet krossades igår när jag vart till affären och skulle köpa nät. 800 kr för nät?! Hell no att jag köper så dyrt. Någon som vet vart man kan få tag ...

Presentation

Halloj! Jag som skriver här heter Sara Andersson. Jag går första året på strömma naturbruksgymnasium, inriktning djurvård. :)
På vardagarna bor jag på skolan och på helgerna är jag hemma. Tyvärr får man inte ha djur med sej på skolan. Så kaninerna bor he

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards